نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه

نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه


استفاده از دستگاه علف زن برای کوتاه و هرس کردن علف های هرز و تزئینات فضای سبز!

تجهیزات مختلفی در باغبانی و کشاورزی استفاده می شوند ؛ تجهیزاتی که همراه با سرعت بیشتر، اتلاف زمان کمتر و صرف انرژی کمتر عملیات باغبانی و کشاورزی را انجام می دهند بعضی از این تجهیزات از موتور دو زمانه ساخته شده اند بنا براین ما در این مقاله قصد داریم نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه را مطرح کنیم.

در باغبانی، به خصوص در زیبا سازی فضاها وجود داشتن چمن یکی از نکات مثبت آن فضا می باشد ؛ در زمین های های باز و سرسبز، می توانید فضاهای بزرگ و کوچکی را ببینید که توسط چمن ها پوشیده شده و حتی تزئین شده اند.

زمین هایی که دارای این ویژگی هستند به دلیل رشد چمن ها نیاز دارد که به صورت مداوم و دائم کوتاه و اصلاح شوند ؛ علاوه بر موارد زیبا سازی ؛ در باغ ها و زمین های کشاورزی به طور نا خواسته گیاه هایی خودرو مانند علف های هرز رشد می کنند ؛ علف زن یا علف تراش دستگاهی است که با استفاده از آن می توان از شر این علف ها به راحتی خلاص شد.

نابود کردن علف های هرز از جمله کار هایی است که باغداران و کشاورزان عزیز در هر فصل دارند که دستگاه علف زن سرعت بیشتری به روند کارهای آن ها می دهد.

در بازار انواع مختلفی از علف زن ها وجود دارد که تنوع آن ها بسیار بالا است ؛ در بعضی از این دستگاه ها از موتور دو زمانه به کار رفته است!!

موتور دو زمانه نیز علاوه بر سوخت ( بنزین ) نیاز به روغن هم دارد ؛ طوری که به یک نسبت خاصی از بنزین روغن نیز داخل مخزن ریخته شود.

به همین علت ما قصد داریم در این مقاله بهترین نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه را به طور کامل شرح دهیم  !

در این مقاله ما سعی می کنیم به زبان ساده نقاط ضعف و نقاط قوت انواع نسبت ها را مطرح کنیم تا شما با داشتن این علم به دستگاه خود آسیبی وارد نکنید و استهلاک دستگاه خود را کاهش دهید.

علف زن کا ان سی از موتور دو زمانه ساخته شده است !

علف زن دوشی دو زمانه کا ان سی و علف زن پشتی آن یکی از محبوب ترین و قدیمی ترین مارک یا برند تولید کننده انواع ابزار آلات یا تجهیزات کشاورزی در کشور کره می باشد که در ساخت آن از موتور دو زمانه استفاده شده است ؛ بنا بر این برای استفاده از این دستگاه حتما باید نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه را بدانیم !

برای عزیزانی که قصد دارند همراه قیمت مناسب و مطلوب از خرید یک دستگاه مطمئن در بازار بر خوردار باشند ؛ علف تراش کا ان سی انتخاب مناسبی می باشد .

قیمت علف تراش کا ان سی به علت کیفیت مطلوب در یک فضای رقابتی با دیگر برند های با کیفیت بازار به سر می برد .

علف زن KNC  علاوه بر خوش دستی، سابقه خوبی در کسب رضایت مشتریان خود دارد.

برند کا ان سی سعی داشته است با طراحی و تولید انواع علف تراش پشتی و علف تراش دوشی در قدرت های متنوع جایگاه خود را در بازار کسب کند .

از ویژگی های محبوب علف تراش KNC، طراحی تیغه های این برند است. جنس به کار رفته در تیغه های علف تراش کا ان سی از فولاد آلیاژ شده قدرتمندی بهره مند شده است. این علف زن در عین سبک بودن ، کم مصرف و روان در هنگام مصرف می باشد.

علف تراش پشتی KNC محبوبیت بیش تری نسبت به مدل دوشی آن دارد.

این نوع علف تراش ها در دو سری 40 سی سی و 52 سی سی ارائه می شود که با نام KBC-40EU و KBC-52EU عرضه می شوند.

نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانهنسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه

احتمالا بدانید که در موتور های دو زمانه روغن را همراه بنزین در منبع سوخت دستگاه علف زن وارد می شود که مهم ترین دلیل برای این کار این مسئله است که به دلیل به خاصیت لغزندگی روغن، روغن موجب کاهش نیروی اصطکاک بین قطعات درونی و محرک داخل موتور می شود.

با کاهش اصطکاک استهلاک موتور و قطعات آن به طور چشم گیری کاهش پیدا می کند !

اما در عین حال باید به میزان روغن استفاده شده با توجه به میزان بنزین مورد استفاده در منبع سوخت علف زن هم توجه داشت که به صورت استاندارد و باید به اندازه در نظر گرفته شود.

با توجه به این موضوع که نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه در هر یک از مدل های علف تراش دو زمانه نسبت ثابت نمی باشد؛ بهتر است قبل از مصرف روغن و بنزین در دستگاه خریداری شده خویش حتما به میزان روغن به کار گرفته شده همراه با بنزین دقت کنید .

این میزان استاندارد را بهتر است از دفترچه راهنما دستگاهی که خریداری کرده اید متوجه شوید !

در غیر این صورت و رعایت نکردن میزان استاندارد نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه ممکن آسیب های جدی ای در طولانی مدت به دستگاه بزند ؛ کم یا زیاد شدن این نسبت فرقی نمی کند هر دو آسیب زننده هستند.

از رایج ترین نسبت های روغن به بنزین در موتور دو زمانه علف زن می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

 

  1. نسبت یک لیتر بنزین به 25 سی سی روغن

  2. نسبت یک لیتر بنزین به 30 سی سی روغن

  3. نسبت یک لیتر بنزین به 40 سی سی روغن

  4. نسبت یک لیتر بنزین به 50 سی سی روغن

پس نسبت به یک لیتر بنزین می تواند روغن استفاده شده بر حسب سی سی متفاوت باشد و از 25 سی سی تا 50 سی سی دارای تغییر است . پس نیاز است حتما این نکته را بدانید که با توجه به استاندارد دستگاه خود بتوانید این نسبت ها را به درستی رعایت کنید تا به دستگاه علف زن شما هیچ گونه آسیبی وارد نشود.

چندین نکته در خصوص نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه

یادآوری چندین نکته در خصوص نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه

در رابطه با نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه چند نکته وجود دارد که بهتر است آن ها را برای طولانی کردن عمر دستگاه خود بدانید !

در ادامه به مطرح کردن این نکته ها می پردازیم :

 

  1. اگر شما به تازگی علف تراش دو زمانه خود را خریداری کرده اید که هنوز موتور آن کاری نکرده است و در حد صفر می باشد ؛ بهتر است از نسبت یک لیتر بنزین به 30 سی سی روغن استفاده کنید. زیرا که دستگاه نو و خشک است و نیاز به روغن بیشتری برای ایجاد لغزندگی بین قطعات موتور دارد.
  2. اگر که زمان زیادی است که شما دستگاه علف زن خود را خریده اید و مورد استفاده قرار داده اید ؛ می توانید نسبت روغن به بنزین را در منبع سوخت آن کم تر کنید . به این شکل که باید به نسبت یک لیتر بنزین از 25 سی سی روغن استفاده کنید.
  3. میتوانید روغن مورد استفاده را در علف زن دو زمانه را در تعویض روغن ها و مراکز فروش روغن های صنعتی نیز خرید کنید و آن ها را با توجه به نسبت های مختلف استاندارد علف زن خود در دستگاه خود به بنزین اضافه کنید !

امید داریم با انتشار مقاله نسبت روغن به بنزین در علف زن دو زمانه در سایت فروشگاه اینترنتی روبین ماشین , به شما کمک کوچکی در نگه داری علف زن شما کرده باشیم !

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.