نحوه شخم زدن زمین با دستگاه علف زن چگونه است ؟!

نحوه شخم زدن زمین با دستگاه علف زن چگونه است ؟!


شخم زدن زمین های کشاورزی پیش از کاشت محصول :

یکی دیگر از وظایف ضروری که هر کشاورزی باید حتما آن را در هر فصل آن را انجام دهد شخم زدن زمین می باشد ؛ در کشاورزی پیش از کاشت محصولات یکی از ضروریات شخم زدن زمین می باشد زیرا که این کار باعث می شود خاک زمین آماده شود و آماده دریافت تخم از کشاورز و پرورش آن می شود ؛ ما در این مقاله قصد داریم نحوه شخم زدن زمین با دستگاه علف زن را مطرح کنیم !

در نتیجه شخم زدن زمین یک وظیفه ضروری می باشد که دارای مزایای بسیاری می باشد که به فرآیند کشاورزی کمک زیادی می کند .

برای شخم زدن زمین های کشاورزی می توانیم از دستگاه علف زن یا علف تراش و الحاقی های آن ( ابزاری که می توانیم به صورت جداگانه به علف زن وصل کنیم ) از جمله شخم زن علف تراش یا روتیواتور علف زن و الحاقی وجین کن علف زن می باشد که از جمله الحاقی های موجود علف زن می باشد که کاربرد آن شخم زدن زمین های کشاورزی می باشد و می توان به وسیله آن، زمین های کشاورزی را شخم زد تا به خوبی از تمامی مزایا و ویژگی های این امر در طول فرآیند کاشت تا برداشت بهره مند شویم !.

الحاقی دستگاه علف زن !

همان طور که در مقاله های دیگر گفته شد کاربرد اصلی دستگاه علف زن یا علف تراش کوتاه کردن یا هرس کردن علف های هرز موجود در زمین ها می باشد.

علف های هرز مشکل های مختلفی برای کشاورز ایجاد می کند برای مثال این گیاه آب و مواد معدنی را به خود جذب می کند و مانع رشد هر چه بهتر گیاهان اصلی می شود بنابراین دستگاه علف زن به کشاورزان کمک می کند تا به راحتی از شر این علف ها خلاص شوند !

برای دستگاه علف زن الحاقی متعددی در بزار موجود می باشد که هر کدام کاربرد و ویژگی خاصی دارد که از آن ها می توان برای کار های مختلف در کشاورزی یا باغبانی استفاده کرد ! .

یکی از این الحاقی ها ؛ الحاقی علف زن یا الحاقی وجین کن علف زن می باشد که کاربرد بسیار بالایی دارد ؛  که از این الحاقی دستگاه علف زن در زمین های کشاورزی برای شخم زدن زمین برای آماده کردن خاک برای کشاورزی استفاده می شود که نقش بسیار مهمی در زمینه کشاورزی را تمام و کمال ایفاء می کند.

بنابراین الحاقی علف زن برای شخم زدن ، خیلی راحت روی دستگاه علف زن یا علف تراش وصل می شود و در زمین های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد.

قابل ذکر است که باید به نوع دستگاه و الحاقی مورد نظر پیش از خرید و نصب آن ها توجه داشته باشید.

 

خرید الحاقی دستگاه علف زن با توجه به مزیت ها و ویژگی های آن !

با توجه به این موضوع که با استفاده از الحاقی دستگاه علف زن ای روتیواتور الحاقی و شخم زن الحاقی می توان به توسعه وضعیت خاک قابل کشت در زمین های کشاورزی کمک بزرگ قابل توجهی کرد و در پایان خروجی مناسبی را از زمین های کشاورزی بتوانیم برداشت کنیم ؛ در حال حاضر استفاده از این دستگاه ها بسیار مرسوم شده است تا به این صورت بتوانیم با خریداری و استفاده از این دستگاه ها ، قیل از تشکیل شدن سله روی خاک عملیات های مربوط به شخم زنی و سله شکنی روی خاک انجام شود تا بذرها و دانه های کاشته شده در دل زمین بتوانند رشد بهتر و سریع تر و بهینه تری داشته باشند و از وجود آب و هوای مناسب و خاک کافی و مطلوب حداکثر استفاده را ببرند.

پس خریداری این نوع دستگاه ها می تواند کاربر را از تمامی ویژگی های ذکر شده بهره مند سازد .

نحوه شخم زدن زمین با دستگاه علف زن

دو  مشخصه اصلی که نیاز است در هنگام خرید الحاقی دستگاه علف زن به آن دقت شود :

  • شعاع یا قطر لوله ی علف زن و قطر لوله ی الحاقی :

  • معمولا علف تراش ها با قطر لوله ی 26 و 28 میلی متر در بازار وجود دارند. نکته قابل توجه این می باشد که قطر لوله الحاقی علف زن و قطر لوله ی دستگاه باید کاملا یکسان باشد ؛ پس حتما پیش از خرید الحاقی ، قطر لوله ی دستگاه خود را اندازه بگیرید .
  • تعداد خار علف زن و تعدار خار الحاقی :

  • دومین مشخصه ای که در هنگام خرید باید در نظر داشته باشید تعداد خار شفت ( به طور کلی شفت وظیفه انتقال نیرو را دارد ) خروجی است که داخل لوله ی علف زن وجود دارد است. برای مشاهده تعداد خار علف زن، باید گیربکسی که به سر دستگاه علف زن وصل می شود را باز کرده و تعداد خار شفت را بشمارید .در بازار تعداد خارها معمولا 7 یا 9 خار است. با دانستن تعداد خار دستگاه خود می توانید آن الحاقی علف زنی را که در نظر دارید سفارش دهید و خریداری کنید

نحوه شخم زدن زمین با دستگاه علف زن چگونه است ؟!

حالا که شما را با دستگاه علف زن یا علف تراش و الحاقی های قابل نصب روی آن آشنا کردیم ؛ بهتر است در خصوص نحوه شخم زدن زمین با دستگاه علف زن هم اشاره کوچکی کنیم که در صورت خرید این نوع از دستگاه ها بتوانید به خوبی و به صورت اصولی از این دستگاه برای شخم زدن زمین های کشاورزی خود استفاده کنید و چگونگی شخم زدن استاندارد را با استفاده از دستگاه نام برده شده به خوبی درک نمایید .

نحوه شخم زدن زمین با استفاده از دستگاه علف زن به این شکل است که با نصب کردن الحاقی شخم زن بر دستگاه علف زن خیلی راحت می توانید آن را در جای جای مختلف زمین کشاورزی خود وارد کنید تا با حرکت دادن این دستگاه روی خاک قابل کشت زمین کشاورزی خود بتوانید آن را خیلی راحت شخم بزنید و از مزایای شخم زدن زمین کشاورزی خود قبل از کشت محصول های خود در آن بهره مند شوید !

بنابراین روش کار کردن با الحاقی دستگاه علف زن بسیار ساده و راحت می باشد . به این شکل که به محض اتصال این الحاقی به دستگاه مورد نظر می توانید آن را روی زمین های کشاورزی بکشید تا خاک قابل کشت را در این زمین ها شخم زد تا به این صورت آن را از هر نظر آماده کشت محصول های زراعی مختلف کرد.

اهداف و مزیت های شخم زدن زمین های کشاورزی

با توجه به این موضوع که از الحاقی دستگاه علف زن برای شخم زدن زمین های کشاورزی استفاده می شود ؛ بهتر است بدانید که به طور کلی هدف های شخم زنی زمین های کشاورزی چیست و احتمال دارد چه مزایایی برای شما در بر داشته باشد.

بنابراین توجه داشته باشید که شخم زنی زمین های کشاورزی می تواند باعث به وجود آمدن ویژگی های زیر باشد که عبارت اند از:

  • سست کردن زمین قابل کشت در زمین های کشاورزی شما و شل کردن سطح خاک برای کاشتن بذر و دانه های مختلف کشاورزی برای رشد بهتر ، سریع تر و بهینه تر آن ها در زمین های کشاورزی خود
  • از بین بردن و نابود کردن علف های هرز و ریشه گیاهان زائد که وجود آن ها در زمین های کشاورزی احتمال دارد باعث مانع شدن رشد گیاهان و محصولات کشاورزی شوند.
  • از بین بردن حشره ها و حیوانات موزی در زمین های کشاورزی
  • و…

پس با توجه به این مسئله که شخم زدن زمین های کشاورزی می تواند باعث به وجود آمدن ویژگی ها و مزیت های زیاد قابل توجهی شود ؛ می شود ادعا کرد که خریداری الحاقی شخم زن دستگاه علف تراش می تواند یکی از ابزار ها و دستگاه های مورد نیاز ضروری در زمینه کشاورزی باشد که شما می توانید با خرید و استفاده از این ابزار کارآمد در زمینه کشاورزی از وجود آن به خوبی بهره مند شده و زمین های زراعی خویش را به نحو بسیار ساده و بی پیرایشی شخم بزنید. چرا که شخم زدن زمین های زراعی خود دارای اهمیت بسزایی است که شما می توانید از آن بهره مند گردید.

خرید دستگاه علف زن

هم چنین شما می توانید برای گرفتن مشاوره می توانید با کارشناسان فروشگاه اینترنتی روبین ماشین تماس بگیرید !

امیدواریم با انتشار این مقاله کمک کوچکی در این زمینه به شما کرده باشیم ! ؛ فروشگاه اینترنتی روبین ماشین یکی از فروشگاه های برتر در زمینه فروش و تعمیر ابزارآلات کشاورزی و باغبانی، شما را به بازدید و خرید از این فروشگاه دعوت می کند.

2 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.