راهنمای خرید تیغه علف زن

راهنمای خرید تیغه علف زن


همه آن چیزی که قبل از خرید تیغه علف تراش باید بدانید

خواسته یا نا خواسته بالاخره زمین زراعی یا باغ شما از علف های هرز پر خواهد شد و اگر می خواهید زمین شما زیبا اصلاح شده به نظر برسد مجبورید اقدام به خریداری علف زن کنید یا  با استفاده از دستان خود و زحمت فراوان این کار را انجام دهید . درست انتخاب کردن تیغه علف زن یکی از مواردی می باشد که می تواند تاثیر بسزایی روی کارکرد دستگاه و فرآیند عملیات هرس کردن داشته باشد . بنابراین انتخاب تیغه علف زن را باید یک اصل و الویت دانست تا بتوانیم در انتها یک باغچه مرتب یا یک مزرعه بدون علف هرز داشته باشیم  در این مقاله درباره ی راهنمای خرید تیغه علف زن صحبت خواهیم کرد پس با ما همراه باشید!

با این وجود برای اکثر افراد پیش از انتخاب و خرید تیغه ، بین استفاده از علف زن و علف تراش تردید ایجاد می شود ! با این که هر دوی این دستگاه ها برای یک هدف ( هرس کردن و از بین بردن علف های هرز ) طراحی و تولید شده اند ، اما در شرایط مختلف قابلیت ها و کارکرد های مختلفی دارنذ اگر که شما هم درباره ی این موضوع شک دارید مطالبی که در ادامه گفته می شود می تواند به شما کمک کند !

موارد استفاده علف تراش و حاشیه زن

با وجود علف زن می توانیم کار های زیادی مانند پاکسازی و مرتب کردن حیاط و محوطه، کناره های حصار و هرس کردن درختان را انجام دهیم  اما یا استفاده از حاشیه زن این کار ها محدود می شود و نمی توانیم مانند علف زن کار های گسترده ای انجام دهیم  در کل اگر قصد دارید که شاخ و برگ در ختانتان و علف های هرز زمین کشاورزی و کناره های حصار را هرس کنید با استفاده از دستگاه چمن زنی نمیتوانید به آن ها دسترسی پیدا کنید به علاوه در زمین هایی که شیب آن تند است استفاده از دستگاه علف زن یا علف تراش انتخاب مناسبی می باشد ؛. همان طور که گفته شد ، دستگاه حاشیه زن نسبت به علف زن کارکرد محدود تری دارد بنابراین فقط در قسمت هایی از باغچه که نیاز به زیباسازی و کوتاهی مختصر دارد باید از آن استفاده کرد.

توان موتور علف تراش و حاشیه زن

همانطور که در مقاله های پیشین گفته شد توان موتور علف زن بیش تر از توان حاشیه زن می باشد . به همین علت است که از علف زن برای انجام کار های سنگین تر استفاده می شود و قوی تر بودن توان علف زن مطمئنا سر و  صدای بیش تری به همراه دارد.! در هنگام خرید تیغه علف زن نیز سر و صدای تولیدی یکی از معیار های مهم می باشد

وزن دستگاه

با مطالبی که گفته شد حاشیه زن ها اکثرا وزن کم تری نسبت به علف زن ها دارند به همین دلیل بیش تر مردم در صورت نیاز نداشتن به موتوری با توان بالا که قادر باشد ساقه ها و علف های ضخیم را هرس کند ؛ تصمیم به خریداری حاشیه زن ها می گیرند زیرا که حاشیه زن ها قیمت بسیار پایین تری دارند !

تیغه دستگاه

در حاشیه زن ها به جای تیغه های فلزی ، از تیغه هایی با الیاف نایلونی استفاده می شود و برای علف زن ها غالبا از تیغه های فلزی استفاده می شود ! اگر بخواهیم زمان استفاده از این تیغه ها را یا یکدیگر مقایسه کنیم متوجه می شویم که تیغه های با الیاف نایلونی دوام بیشتری دارند اما باید توجه داشت که دوام بالای تیغه ذلیل بر خرید آن نمی باشد !!  به هر حال خرید دستگاه علف زن یا علف تراش برای اینکه باغچه ای زیبا  و مرتب داشته باشیم یک سرمایه گذاری ارزشمند تلقی می شود.

 

اگر با وجود مطالب بالا هنوز هم درباره خرید علف تراش یا حاشیه زن شک و تردیدی دارید پیشنهاد می کنیم  مقاله “علف تراش یا حاشیه زن، کدام یک بهترین انتخاب است؟“را مطالعه نمایید.

راهنمای خرید تیغه علف زنچرا شما باید یک تیغه علف تراش داشته باشید؟

راحتی

با استفاده از تیغه های علف زن می توانیم حجم زیادی از علف های هرز و و شاخ و برگ درختان را هرس کنیم زیرا که تیغه آن به قدر کافی تیز و برنده می باشد. علف هایی که با استفاده از حاشیه زن و چمن زن نمی توانیم آن ها را کوتاه کنیم یا در زمین هایی که به علت داشتن شیب زیاد امکان ورود ماشین آلات کشاورزی وجود ندارد ؛ می توانیم با استفاده از تیغه های علف زن کوتاه کنیم !

 

هنگامی که کاربر دستگاه از آن استفاده می کند ، قدرت و توان بالای دستگاه باعث ایجاد نگرانی هایی می شود !. نکته قابل توجه این موضوع می باشد که کیفیت دستگاه علف زن به ایمنی و میزان هندلینگ آن دارد!

 

تطبیق پذیری

تیغه های گوناگونی را می توان بر روی اکثر دستگاه ها نصب کرد . این قابلیت باعث می شود که بتوان با استفاده از تیغه های مختلف ، هر گونه علف و شاخه ای را برش داد ! به علاوه با نگه داری اصولی و مناسب باعث دوام بیش تر می شود و در طولانی مدت برای کاربران مزیت های مختلفی به همراه می آورد برای این که از عملکرد خوب تیغه علف زن یا علف تراش مطمئن شوید باید به صورت منظم تیغه علف زن را بررسی کنید . به ویژه اگر در زمین هایی کار می کنید که دارای صخره و سنگ می باشد یا اگر شاخه و علف های ضخیم را هرس می کنید باید به صورت مکرر و منظم تیغه های دستگاهتان را بررسی و تیز کنید تا دوام بیش تری داشته باشد !

 

نگرانی های ایمنی

اگر که روی زمین هایی کار می کنید که بر روی مراتع یا کناره های حصار هستند می توانید به جای استفاده از ماشین چمن زن ، از دستگاه علف زن یا علف تراش استفاده کنید زیرا که گزینه ی مناسب تری می باشد ! از دستگاه های علف زن به راحتی می توان در زمین های شیب دار ، تپه ها و در هرس کردن شاخ و برگ های ضخیم استفاده کرد ! به جای استفاده از ماشین آلات مختلف ، استفاده از تیغه های مناسب کاربردی تر است !

راهنمای خرید تیغه علف زندر هنگام خرید تیغه به چه مواردی توجه داشته باشیم؟

تعداد دندانه ها

این موضوع کلی و بدیهی است که هر چه تعداد دندانه های تیغه بیشتر باشد ، قدرت برندگی آن نیز بیش تر است  با این وجود استفاده از تیغه هایی که دارای دندانه های زیادی می باشد توصیه نمی شود ؛ برای انتخاب تعداد دندانه های تیغه علف زن ، باید نوع و حجم کاری که قصد دارید با استفاده از علف زن آن را انجام دهید را مشخص کنید ، سپس با اطلاعاتی که درباره ی راهنمای خرید تیغه علف زن به دست آوردید تیغه ای که مد نظر دارید را انتخاب و خریداری کنید !

مثلا تگر که قصد دارید از دستگاهتان برای کار های سبکی مانند هرس کردن علف های هرز و قطع کردن درختچه ها استفاده کنید  استفاده از تیغه با 30 الی 40 دندانه برای این کار گزینه مناسبی می باشد . و اگر می خواهید کارهای سنگینی مانند هرس کردن شاخ و برگ های درختان را انجام دهید ،  استفاده از تیغه با 80 الی 120 دندانه انتخاب ایده آلی می باشد .

جنس تیغه

ایغه های علف زن یا علف تراش غالبا از فولاد های با کیفیت ساخته می شوند . میزان کیفیت فولاد استفاده شده در ساخت تیغه ارتباط مستقیم با قیمت تیغه دارد ، یعنی هر چه کیفیت بالاتر باشد قیمت تیغه نیز بالا تر است .

اگر که قصد دارید با استفاده از دستگاهتان کار های سبکی که در بالا گفته شد استفاده کنید می توانید از تیغه های فولادی معمولی با کیفیت بالا استفاده کنید اما اگر که قصد دارید کار های سنگین انجام دهید تیغه های فولادی معمولی احتمالا نتواند جوابگو باشد و استفاده از تیغه های فولادی کاربیدی انتخاب مناسب تری می باشد

راهنمای خرید تیغه علف زن

 

سایز توپی تیغه علف تراش

حلقه وسط تیغه یا توپی تیغه علف زن جایی می باشد که تیغه روی آن نصب می گردد ! به همین دلیل پیش از خرید توپی ؛ از متناسب بودن توپی با مدل دستگاه علف زنتان اطمینان کسب کنید. کوچک ترین اشتباه ممکن است باعث شود که نتوان تیغه را به دستگاه مد نظر متصل کرد و یا احتمال پیش آمدن خطر آسیب هنگام جدا کردن و نصب کردن تیغه وجود دارد !

قطر تیغه علف تراش

میزان اندازه قطر تیغه رابطه ی مستقیم با قدرت تیغه دارد یعنی هر چه قطر تیغه بیش تر باشد قدرت و توان تیغه نیز بی شتر می شود !

به صورت کلی سه انتخاب برای قطر تیغه علف تراش وجود دارد که عبارت اند از :

  • تیغه 8 اینچ
  • تیغه 9 اینچ
  • تیغه 10 اینچ

هر چه قطر تیغه علف زن مد نظر بزرگ تر باشد باید قدرت و توان دستگاه نیز باید بالا باشد  !


سخن پایانی

امیدواریم با انتشار مقاله راهنمای خرید تیغه علف زن کمک کوچکی در این زمینه به شما کرده باشیم ! ؛ فروشگاه اینترنتی روبین ماشین یکی از فروشگاه های برتر در زمینه فروش و تعمیر ابزارآلات کشاورزی و باغبانی، شما را به بازدید و خرید از این فروشگاه دعوت می کند.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.