جستجو
جستجو

چگونه عمر اره خود را بالا ببریم

چگونه عمر اره خود را بالا ببریم

چگونه عمر اره برقی یا موتوری یا اره بنزینی خود را بالا ببریم و بتوانیم در مدت زمان طولانی کار با اره به عمر این دستگاه اضافه نماییم . حتما توسط این آموزش ها می توانید چیزهایی بیاموزید که موجب صرفه جویی در هزینه شما و بالا بردن کیفیت کارشما شود با روبین ماشین همراه باشید.

در این مطلب به موارد زیر می پردازیم 

  • نگهداری از زنجیر
  • روانکاری زنجیر
  • کشش زنجیر
  • چگونه زنجیر را تیز کنیم
  • عادات خوب نگهداری روزانه 
  • تعمیر و نگهداری گاه به گاه موتور
  • تعمیر و نگهداری اره برقی بنزینی
  • تعمیر و نگهداری اره برقی یا باتری

نگهداری از زنجیره

اره برقی ما با حرکت دادن یک زنجیر دندانه دار، که روی راهنماهای یک میله می لغزد، قطع می کند. برای اینکه برش تمیز و بدون فشار دادن به موتور و بدون گرم شدن بیش از حد اره  انجام شود، سه عامل لازم است:

روغن کاری خوب
حرکت صحیح زنجیر و میزان تیز بودن 

روانکاری زنجیره

برای روانکاری خوب لازم است از روغن زنجیره ای خوب استفاده کنید. انتخاب یک روغن خوب به منظور گرم نشدن بیش از حد زنجیر و میله، کاهش مصرف سوخت و سایش، اما در عین حال بهبود سرعت برش ضروری است. یک روغن زنجیر خوب همچنین از چسبیدن زنجیر به میله در دوره های توقف یا در دمای پایین جلوگیری می کند و پمپ روغن را  در برابر فشار حفظ می کند.

روغن از طریق یک یا چند سوراخ کوچک روی بدنه دستگاه نزدیک میله به زنجیر می رسد و خوب است از عاری بودن آنها از خاک اره و کثیفی مطمئن شوید.

علاوه بر تمیز نگه داشتن نازل های خروجی روغن، توصیه می شود به طور دوره ای بررسی کنید که مقدار مناسب روغن خارج می شود. برای ایده گرفتن، می توانید زنجیر را به سمت مقوای روی زمین یا در هر صورت به سمت سطحی یکنواخت که به راحتی می توان قطرات بیرون را روی آن مشاهده کرد، خالی بچرخانید. برای تنظیم صحیح، نواری از قطرات روغن باید پس از چند شتاب خوب به وضوح قابل تشخیص باشد.این بدان معناست که روغن کاری به درتس انجام شده است . جریان روغن را می توان با عمل بر روی یک پیچ شکافدار در نزدیکی چرخ زنجیر تنظیم کرد. به طور معمول سفت کردن آن خروجی را کاهش می دهد و شل کردن آن روان کننده بیشتری می دهد.

کشش زنجیر

برای اینکه اره برقی به درستی بریده شود، مهم است که زنجیر به درستی کشیده شود: زنجیری که خیلی سفت باشد باعث فشار غیر ضروری موتور می شود، در عوض اره خیلی نرم خطر بیرون آمدن از صندلی خود یا گرفتار شدن در صندوق عقب را دارد.

مرحله بعدی 

قبل و همچنین در حین کار برش خوب است بررسی کنید که زنجیر به خوبی کشیده شده باشد. برای انجام این کار، شما سعی می کنید یک دندان را از مسیر کشویی میله بیرون بکشید، واضح است که موتور خاموش است. اگر تک دندان بتواند تقریباً به طور کامل بیرون بیاید، زنجیره در جای خود قرار دارد، در غیر این صورت باید سفت یا شل شود. برای تنظیم کشش زنجیر، باید پیچ ​​شیاردار دیگری را بچرخانید، بزرگتر از چیزی که قبلاً برای روغن ذکر شد، که همیشه در نزدیکی پینیون، عموماً زیر بدنه دستگاه یا جلو قرار می گیرد. برای این کار ابتدا باید دو پیچ که میله اره برقی را محکم می کنند را باز کنید و سپس روی پیچ تنظیم عمل کنید که در هنگام پیچ کشیدن کشیده می شود و با بازکردن پیچ شل می شود. پس از تنظیم کشش، پیچ های میله باید دوباره سفت شوند.

مکانیزم تنظیم زنجیرهدر اره‌های برقی اشتیل شرکت سازنده تلاش نموده تا  این تنظیم را آسان کند ، بسیاری از مدل‌ها دارای پیچ هستند که به راحتی مطابق با پیچ و مهره‌ها قابل دسترسی هستند، در کنار دستگاه، برخی حتی راحت‌تر دارای سیستم تسهیل‌ شده‌ای هستند که به شما امکان می‌دهد  را بدون جدا کردن قطعات تنظیم کنید.

چگونه زنجیر اره را تیز کنیم

از جمله کارهای اساسی که کسانی که از اره برقی استفاده می کنند باید به طور دوره ای انجام دهند، نمی توان تیز کردن زنجیر را از دست داد. کار با زنجیر کسل کننده به معنای وارد کردن فشار زیاد به موتور است، بنابراین این واقعیت که تیغه ها به خوبی سوهان خورده اند، بخش مهمی در نگهداری و مراقبت از ابزار است. این کار باید کم و بیش با توجه به شدت استفاده انجام شود.

روش دوم 

  • مطمئن شوید که اره برقی شما محکم می ایستد، حتی می توانید آن را به چوب وصل کنید و مطمئن شوید که دستگاه ایمنی آن درگیر است (قفل حرکت چرخشی نزدیک دسته).
  • حتی زمانی که زنجیر خاموش و ایمن است فاصله ایمن را از زنجیر حفظ کنید و در حین کار دستکش بپوشید.
  • هر دندان زنجیر را تیز کنید و روی قسمت برش تمرکز کنید و با سوهان در 30 یا 35 درجه میله حرکت کنید.
  • به اندازه لبه های برش توجه ویژه ای داشته باشید و به یاد داشته باشید که سیم را از دو طرف تیز کنید.
  • پس از تیز کردن قسمت اول، باید زنجیر را بکشید تا قسمت بعدی را برای کار پیدا کنید.

به طور کلی یک روش برای درک اینکه آیا لازم است مداخله شود یا خیر، مشاهده تراشه تولید شده توسط زنجیره در هنگام برش است : اگر دست نخورده باشد و گرد و غبار در هنگام برش کم باشد، به این معنی است که تیزکردن به خوبی انجام شده است، اگر لبه تیغه تکه تکه شده باشد و گرد و غبار زیادی تولید می شود، لازم است زنجیر تیز شود. تیز کردن را می توان به صورت دستی با کمک سنگ های گرد با قطر مناسب انجام داد، اما این عملیات به مهارت بالایی نیاز دارد. 

نگهداری هایی که باید به صورت روزانه انجام می شود

هر بار که از اره برقی استفاده می کنید، خوب است اقدامات احتیاطی کوچکی داشته باشید که برای کار ایمن و جلوگیری از آسیب رساندن به ابزار بسیار مفید است.

  • پیچ ها را چک کنید: یک اقدام احتیاطی مهم این است که چک کنید که پیچ و مهره میله محکم باشد. از آنجایی که ممکن است به دلیل ارتعاشات ابزار در حین کار شل شوند، بهتر است قبل از هر بار استفاده، سفتی آن را بررسی کنید.
  • تمیز کردن اره برقی : قسمت های مختلف دستگاه باید همیشه تمیز و عاری از خاک اره باشد که در صورت مخلوط شدن با روغن زنجیر می تواند بین پره های خنک کننده موتور، روی صدا خفه کن یا در پوشش چرخ دنده جمع شود. بنابراین همیشه خوب است که اره برقی را پس از استفاده با هوای فشرده تمیز کنید.
  • ترمز کلاچ و زنجیر: برای کار ایمن با اره برقی ضروری است که سیستم های ایمنی کاملاً کاربردی باشند. بنابراین خوب است قبل از هر بار استفاده بررسی کنید که ترمز زنجیر بلافاصله پس از فعال شدن زنجیر را متوقف می کند و کلاچ زنجیر را فقط زمانی به حرکت در می آورد که دریچه گاز را از طریق اهرم گاز می دهید.

تعمیر و نگهداریه سر موعد

اگر عملیات تعمیر و نگهداری معمولی مانند تمیز کردن، تیز کردن زنجیر و بررسی پیچ ها باید در هر بار استفاده انجام شود، عناصری وجود دارد که باید به طور دوره ای بررسی شوند که برای اطمینان از سلامت موتور مهم هستند.

تعمیر و نگهداری اره برقی بنزینی

اره برقی بنزینی توسط یک موتور احتراق داخلی با مخلوط نیرو می گیرد. این نوع موتور به چندین عملیات تعمیر و نگهداری از جمله تمیز کردن فیلتر هوا و بررسی شمع نیاز دارد.

تمیز کردن فیلتر هوا (هر 10 ساعت یکبار)

برای تمیز کردن فیلتر هوا، لازم است درپوش محافظ فیلتر را باز کنید و محفظه را ابتدا با کمپرسور تمیز کنید و فقط بعد از خود فیلتر، هوا را از داخل به سمت بیرون فیلتر ساطع کنید. در صورت امکان، این کار باید پس از هر بار استفاده از اره برقی انجام شود، در حالی که فیلترهای آسیب دیده باید بلافاصله تعویض شوند. تمیز کردن فیلتر از مصرف سوخت بالاتر، بهبود احتراق و عملکرد موتور جلوگیری می کند.

چک کردن شمع (هر 25 ساعت)

برای دسترسی به شمع که در سر موتور قرار دارد باید درپوش محافظ فیلتر هوا را باز کرد، در واقع شمع به دلیل نحوه چیدمان موتور به طور کلی در چند سانتی متری فیلتر قرار دارد. برداشتن شمع با آچار عرضه شده انجام می شود که همان آچار پیچ میله و تنظیم کشش زنجیر است. پس از جداسازی، اگر با لجن پوشیده شده است، آن را با یک برس آهنی نرم تمیز کنید و فاصله بین الکترودها را بررسی کنید. اگر الکترودها به شدت فرسوده شده اند، باید با شمع جرقه ای از همان مدل جایگزین شود . این عملیات باید تقریباً هر 25 ساعت کاری انجام شود.

تعمیر و نگهداری اره برقی یا باتری

اره‌های برقی برقی اغلب در داخل خانه یا نزدیک به خانه استفاده می‌شوند، در حالی که اره‌های برقی با باتری، مدل‌های مفیدی هستند زیرا کار با آن‌ها آسان است. این مدل‌ها از نظر سیستم برش (روغن‌کاری، کشش و تیز کردن زنجیر) نیاز به تعمیر و نگهداری دارند، اما در سطح موتور تقریباً بدون نیاز به تعمیر و نگهداری هستند.

تنها اقدام احتیاطی دمیدن هوای فشرده بین شکاف های خنک کننده است تا از تجمع خاک اره که می تواند باعث گرم شدن بیش از حد شود، مانند اره های برقی بنزینی جلوگیری شود. برای اره‌های برقی با باتری، رعایت نکات شرکت مادر در مورد روش‌های شارژ مجدد و نگهداری باتری‌ها نیز ضروری است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای برقراری ارتباط با مشاور خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

روبین ماشین

ارائه انواع ادوات و موتور آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی، انواع موتور پمپ، علفتراش ،اره موتوری، شمشاد زن، دروگر، سمپاش و انواع الکترو پمپ

دسترسی سریع

آدرس و ارتباط با ما

ساعت کاری فروشگاه

همه روزهای هفته به جز روزهای جمعه و تعطیلات در خدمت مشتریان عزیز هستیم.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
×

Powered by WhatsApp Chat

× پشتیبانی انلاین