جستجو
جستجو

نحوه تعویض تیغه چمن زنی

اگر بعد از سوار شدن بر ماشین چمن زنی در یک چمن، متوجه شدید که هنوز توده های بریده نشده علف وجود دارد، تیغه چمن زن شما دیگر کار نمی کند. تیغه ها با استفاده فرسوده می شوند و باید به طور دوره ای تعویض شوند تا ماشین چمن زنی کارآمد بماند. با تمیز و تیز نگه داشتن تیغه چمن زنی، چمن شما آراسته تر به نظر می رسد و باید کمتر آن را چمن زنی کنید. اگر به درستی انجام شود، تعویض تیغه سریع و آسان است. برای اطلاعات بیشتر مراحل بعدی را بخوانید.

قسمت1

تیغه قدیمی را بررسی کرده و خارج کنید

  1. 1

    عرشه ماشین چمن زنی را بلند کنید تا تیغه را پیدا کنید. به موقعیت کاربراتور و محفظه روغن موتور توجه کنید زیرا کج کردن اشتباه ماشین چمن زنی می تواند روغن را روی موتور، روی چمن یا روی خود شما بریزد. به طور کلی، ایمن‌ترین روش این است که ماشین چمن‌زنی را به سمت دستگیره کج کنید و سپس آن را با تکیه‌گاه یا با کمک شخص دیگری ثابت نگه دارید. این به طور یکسان در مورد همه ماشین های چمن زنی صدق نمی کند، بنابراین از صلاحدید خود استفاده کنید و به کتابچه راهنمای دستورالعمل مراجعه کنید.

    • شما باید این کار را زمانی انجام دهید که دیگر سوخت در ماشین چمن زنی وجود ندارد. صبر کنید تا سوخت تمام شود یا قبل از تعویض تیغه آن را با سیفون تخلیه کنید. پمپ های مکش معمولا در فروشگاه های سخت افزار، فروشگاه های DIY یا فروشگاه های قطعات خودرو به فروش می رسند. با این احتیاط ایمنی، از ریختن سوخت روی عرشه ماشین چمن زنی جلوگیری می کنید.
  2. 2
    سرب شمع را جدا کنید. توصیه می شود با ایمنی کامل کار کنید، زیرا اگر روغن یا سوخت با شمع تماس پیدا کند، ممکن است باعث شعله یا اتصال کوتاه شود. اگر ماشین را به درستی کار کنید، مشکلی وجود ندارد، اما بهتر است از خود در برابر هر خطری محافظت کنید [1] .
  3. 3

    پیچ های اتصال تیغه را بردارید. از یک آچار سوکتی با اندازه مناسب استفاده کنید و کل کیت ثابت را باز کنید، در حالی که با دست دیگر تیغه را ثابت نگه دارید تا از چرخش روی خود جلوگیری کنید. مراقب باشید هیچ یک از واشرها و پیچ های نصب که تیغه را در جای خود نگه می دارند از دست ندهید، زیرا می توان از آنها دوباره استفاده کرد.

    • همانطور که آن را بردارید، به یاد داشته باشید که تیغه کجاست. باید تیغه جدید را در همان موقعیت نصب کنید، معمولاً لبه برش تیغه در خلاف جهت عقربه های ساعت می چرخد ​​و با کل قطعه می چرخد. باز هم، این مورد در مورد همه ماشین های چمن زنی صدق نمی کند، بنابراین توجه به محل نصب تیغه برای نصب تیغه جدید به همان روش مهم است.
قسمت2

تیغه جدید را نصب کنید

  1. 1

    مجموعه ای از تیغه های جایگزین را خریداری کنید. تیغه های جایگزین برای موتورهای بنزینی از این نوع معمولاً در فروشگاه های DIY، فروشگاه های سخت افزار یا فروشگاه های لوازم خانگی یافت می شوند و قیمت آنها چند یورو است. شما آنها را از قبل تیز و مدرج به همراه مهره و پیچ و مهره یدکی خریداری می کنید. اگر تیغه های شما به طور خاص فرسوده شده اند، ممکن است بخواهید روی یک مجموعه کاملاً جدید از تیغه ها سرمایه گذاری کنید.

    • برخی از ماشین های چمن زنی دارای هود پایینی هستند که دو تیغه کوتاه مجزا روی آن نصب شده است، در حالی که برخی از ماشین های چمن زنی بنزینی جدید از یک تیغه بلندتر تشکیل شده اند که شبیه یک خط کش است. ماشین چمن زنی را کج کنید تا ببینید چه نوع تیغه ای مناسب است، یا در مورد نوع تیغه مناسب برای مارک ماشین چمن زنی خود با یک فروشنده لوازم خانگی مشورت کنید. اگر هنوز آن را دارید، می توانید به دفترچه راهنمای کاربر  نیز مراجعه کنید .
    • از طرف دیگر، اگر تیغه‌های قدیمی در شرایط مناسبی هستند، می‌توانید با تیز کردن آن‌ها را بازیابی کنید، اما اگر به شدت فرسوده، خرد شده یا خرد شده‌اند، ممکن است بخواهید یک مجموعه جدید بخرید.
  1. 2

    تیغه های جدید را در موقعیت صحیح قرار دهید. تیغه ها را مانند تیغه های قدیمی تراز کنید و واشرها و مهره ها را دوباره نصب کنید یا از واشرها و مهره های جدید با اندازه مناسب استفاده کنید. اگر دفترچه راهنمای مالک را دارید، باید دستورالعمل هایی برای سفت کردن صحیح مهره ها وجود داشته باشد. اگر آن را ندارید، فقط مراقب باشید که بیش از حد سفت نشوید، زیرا تیغه ممکن است پیچ خورده و باعث ایجاد لرزش در ماشین چمن زنی شود.

    • بیشتر تیغه ها جهانی هستند اما تیغه های خاصی نیز وجود دارد. قبل از نصب، مطمئن شوید که تیغه جدید به اندازه تیغه قبلی باشد و فاصله بین ماشین چمن زنی و چمن زنی ثابت بماند. تیغه را به ماشین چمن زنی با سفت کردن پیچ ها با دقت بسیار محکم کنید، زیرا تیغه جدید احتمالاً بسیار تیزتر از تیغه استفاده شده است.
    • ممکن است بخواهید در حین عمل از دستکش های مکانیکی ضخیم برای محافظت از دستان خود استفاده کنید. همچنین توصیه می شود از یک تکه چوب کوچک برای جلوگیری از چرخش تیغه روی خود هنگام نصب مجدد آن استفاده کنید. می توانید این تکه چوب کوچک را بین تیغه و عرشه ماشین چمن زنی گوه بزنید تا قطعات متحرک را در جای خود نگه دارید.
  2. 3
    بررسی کنید که تیغه به درستی کار می کند. مطمئن شوید که تیغه به درستی نصب شده است و هنگامی که ماشین چمن زنی را محکم بالا و پایین می کنید، هیچ تکانی وجود نداشته باشد و محکم در جای خود باقی بماند. جک ها یا سایر تکیه گاه های مورد استفاده برای ثابت نگه داشتن ماشین چمن زنی را بردارید و تقریباً 30 تا 60 دقیقه صبر کنید تا روغن به موتور برسد و در نتیجه از هرگونه مشکل یا آسیب جلوگیری شود. قبل از راه اندازی دستگاه، روغن را دوباره چک کنید تا مطمئن شوید که در سطح مناسب است.
  3. 4

    مخزن سوخت را پر کنید و قبل از شروع برش یک آزمایش انجام دهید. در صورت لزوم، فیلتر هوا را بررسی کنید تا مطمئن شوید روغن آن را با کف پر نمی کند و سرب شمع را دوباره وصل کنید.

    • پس از یک بازرسی سریع، می توانید به لطف تیغه های جدید، ماشین چمن زنی خود را دوباره روشن کنید و شروع به بریدن چمن کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای برقراری ارتباط با مشاور خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

روبین ماشین

ارائه انواع ادوات و موتور آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی، انواع موتور پمپ، علفتراش ،اره موتوری، شمشاد زن، دروگر، سمپاش و انواع الکترو پمپ

دسترسی سریع

آدرس و ارتباط با ما

ساعت کاری فروشگاه

همه روزهای هفته به جز روزهای جمعه و تعطیلات در خدمت مشتریان عزیز هستیم.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
×

Powered by WhatsApp Chat

× پشتیبانی انلاین