جستجو
جستجو

راهنمای کامل خرید موتور برق ژنراتور

راهنمای کامل خرید موتور برق ژنراتور

[vc_row][vc_column][vc_column_text]ژنراتورهای الکتریکی بخشی از یک جهان بسیار پیچیده هستند و مدیریت آن بسیار دشوار است، به خصوص اگر ما کاربران مبتدی با تجربه کمی باشیم. این به این دلیل است که هزاران محصول بسیار متفاوت از نظر قیمت، قدرت و ویژگی ها در بازار وجود دارد که باعث افزایش سردرگمی خریداران می شود.

این راهنما با هدف کمک به شما در انتخاب بهترین ژنراتور برق بر اساس نیاز خود و درک بهتر این نوع محصول ایجاد شده است و برخی از جنبه های اساسی را که در اکثر مواقع زیاد به آنها اشاره نمی شود به صورت واضح و ساده نشان می دهد.

 

 1. مقدمه

ژنراتورهای الکتریکی (یا مجموعه‌های ژنراتور) دستگاه‌هایی هستند که به لطف فرآیند تبدیل انرژی مکانیکی به جریان مستقیم یا متناوب، برق را تامین می‌کنند. این ماشین‌ها در صورت نیاز به یک منبع برق مستقل در مکان‌هایی که منابع الکتریکی پایدار ندارند، مانند کارگاه‌های ساخت‌وساز، مکان‌های جدا شده، کمپ‌ها یا جاهایی که توزیع برق به دلیل خرابی یا نقص موقت (مثلاً خاموشی) وجود ندارد، ضروری هستند.

 

 2. 1500 دور در دقیقه در مقابل 3000 دور در دقیقه

 

اولین تقسیم بندی اصلی را می توان از تمایز بین دو دسته کلان انجام داد: ژنراتورهای 1500 دور در دقیقه و ژنراتورهای 3000 دور در دقیقه. عبارت ” rpm ” به معنای “دور در دقیقه” است، یعنی تعداد دور موتور انجام شده در 60 ثانیه.

  • ژنراتورهای 1500 دور در دقیقه کمتر تجاری هستند و برای کارهای سنگین‌تر طراحی شده‌اند، جایی که لازم است ساعت‌های متوالی کار کرد یا ماشین‌های صنعتی (به عنوان مثال، کارخانه‌ها و سایت‌های ساختمانی) کار کرد.
  • ژنراتورهای 3000 دور در دقیقه رایج ترین در بازار هستند و برای استفاده صرفاً اضطراری، گاه به گاه یا کوتاه مدت توصیه می شوند.

    3. 4 اشتباه رایجی که نباید مرتکب شوید

    • اشتباه گرفتن قدرت ژنراتور با تقاضای انرژی
      اکثر مردم فکر می کنند که برای تامین انرژی یک نیروگاه با تعداد مشخصی کیلووات، کافی است یک ژنراتور با همان ظرفیت انرژی داشته باشیم. این یک اشتباه بزرگ است. چیزی که همه نمی‌دانند این است که بیشتر رایانه‌ها برای راه‌اندازی به انرژی بیشتری از مقدار لازم برای عملکرد عادی نیاز دارند. ما در مورد « شروع انرژی » صحبت می کنیم.مثال:
      تصور کنید که باید از یک کمپرسور معمولی 3 اسب بخار با مصرف اسمی 2.3 کیلو وات استفاده کنید و باید آن را با یک ژنراتور تغذیه تغذیه کنید. با این حال، برای راه اندازی، موتور به انرژی معادل 2-3 برابر مصرف اسمی خود نیاز دارد. یعنی ما باید یک ژنراتور حداقل 7 کیلووات با دوشاخه صنعتی 32 A  داشته باشیم.به
      یاد داشته باشید : خرید ژنراتوری که اندازه کافی ندارد و بنابراین برای کار مورد نیاز مناسب نیست، می تواند عمر مفید آن را به خطر بیندازد. ماشین آلات و مشکلات زیادی ایجاد می کند و همچنین در برخی شرایط خطرناک است.

      استفاده کنید مصرف ضریب
      شروع
      محاسبه قدرت لازم
      لامپ روشنایی 100 وات 1 10*1 100 وات
      اجاق برقی 1500 وات 1 1500×1 1500 وات
      امری 280 وات 1.5 280×1.5 420 وات
      اره گرد 800 وات 1.5 800×1.5 1200 وات
      کمپرسور 1500 وات دو 1500 x 2 3000 وات
      یخچال 250 وات 3 250×3 750 وات
      جوشکار 2000 وات 3 2000 x 3 6000 وات
      تهویه کننده هوا 2000 وات 3 2000 x 3 6000 وات

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • ندانستن جذب موثر انرژی ماشین آلات برای تغذیه
    واضح است که یکی از مهمترین جنبه ها آگاهی از جذب انرژی نصب، ماشین آلات و دستگاه برای تغذیه از طریق ژنراتور ما است. بنابراین، قبل از خرید، نیاز انرژی موثر ماشین‌آلات مورد نیاز خود را به دقت محاسبه کنید تا ژنراتوری داشته باشید که در حد استفاده از آن باشد.
  • تک فاز یا سه فاز؟
    نکته سوم به نوع انرژی الکتریکی مورد نیاز ما اشاره دارد که می تواند تک فاز یعنی با ولتاژ فاز خنثی 230 ولت یا سه فاز ( 380-400 ولت ) باشد.
    به طور ساده می توان گفت که برای برق رسانی به یک خانه یا هر شبکه خانگی ممکن است به برق تک فاز (به جز خانه های بزرگ، ویلاها و کانکس ها) نیاز داشته باشیم، در حالی که اگر مجبور به برق رسانی به یک شبکه برق صنعتی باشیم، به برق سه فاز نیاز داریم. توان فاز
    به طور کلی، معمولاً یک ژنراتور سه فاز خریداری می شود، زیرا “قوی تر” در نظر گرفته می شود و سپس با استفاده از 1/3 کل ظرفیت ژنراتور به عنوان تک فاز استفاده می شود. این به این دلیل است که توان ارائه شده توسط یک ژنراتور سه فاز باید به سه فاز تقسیم شود و هر فاز نمی تواند بیش از 1/3 از کل توان را ارائه دهد. به طور خلاصه، یک ژنراتور 9 کیلووات تنها می تواند 3 کیلو وات در هر فاز را ارائه دهد، نه بیشتر و نه کمتر.
    یادآور می‌شویم که ژنراتورهایی نیز در بازار وجود دارند که قادر به ارائه برق یکسان، تک فاز و سه فاز هستند که با نام «فول پاور» به بازار عرضه می‌شوند .
  • به استفاده نهایی اهمیت کمی بدهید
    هر محصول برایکاربرد خاصیاست که می تواندصنعتی،حرفه ای،نیمه حرفه ای،خانگییامحدودباشد.
    غالباً اشتباه فاحش اهمیت دادن بیش از حد به قیمت محصول بدون در نظر گرفتن مناسب بودن مؤثر آن، خرید تجهیزاتی است که مطابق با کاربرد مورد نظر آن نیست. اساساً این امر هم به دلیل سطحی نگری بیش از حد در هنگام خرید رخ می دهد و هم به دلیل اینکه بسیاری از فروشگاه ها (فیزیکی و آنلاین) این جنبه مهم را به اندازه کافی روشن نمی کنند. برای جلوگیری از این اشتباه، به یاد داشته باشید که اطلاعات فنی کافی را جمع آوری کنید تا متوجه شوید که آیا محصول با نیازهای واقعی شما مطابقت دارد یا خیر.

[/vc_column_text][vc_row_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”10502″ img_size=”full” alignment=”right”][/vc_column_inner][vc_column_inner width=”1/2″][vc_single_image image=”10501″ img_size=”full”][/vc_column_inner][/vc_row_inner][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

. سطح استفاده

همانطور که قبلاً در موارد متعدد تأکید کرده‌ایم، انتخاب یک ژنراتور جریان در رابطه با استفاده از آن ضروری است. 5 سطح استفاده
وجود دارد :

  • محدود : ژنراتور را می توان برای جلسات کاری گاه به گاه و غیر طولانی استفاده کرد .
  • داخلی : ژنراتور را می توان برای جلسات کاری که خیلی مکرر یا طولانی نیستند (حداکثر 4 ساعت متوالی) استفاده کرد. در این کلاس، ژنراتورهای برقی با کارایی و کیفیت خوب، مجهز به یک موتور بنزینی 4 زمانه، که اندازه آنها بین 1 تا 7 کیلو وات است، پیدا می کنیم.
  • نیمه حرفه ای : مدل هایی هستند که به سطح حرفه ای بسیار نزدیک هستند ، به خصوص از نظر کارایی و قدرت (بیشتر این ماشین ها توانی بین 4 تا 7 کیلو وات دارند). اگرچهاین مجموعه ژنراتورها نسبت به مصارف خانگی برتری دارند ، اما برای استفاده طولانی مدت، فشرده و خیلی مکرر مناسب نیستند. همچنین در این مورد توصیه می شود از 4 ساعت استفاده مداوم تجاوز نکنید.
  • حرفه ای: این دسته از کاربردها شامل تمام ماشین هایی می شود که علاوه بر برق عرضه شده، دارای فناوری ها و مواد مناسب برای مصارف سنگین و شدید هستند. ژنراتور برق حرفه ای ابزاری با کیفیت و قابلیت اطمینان بالا است.
  • صنعتی : در این مورد ما در مورد تجهیزات بسیار با کیفیت و کارایی بالا صحبت می کنیم که برای کار شدید و طولانی مدت طراحی شده اند ، مانند صنایع، سایت های ساختمانی، شرکت ها و موارد دیگر. به طور معمول ژنراتورهای 15000 دور در دقیقه در این کلاس قرار می گیرند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10503″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

5. قدرت: کیلو وات و کیلوولت آمپر

ژنراتورهای الکتریکی با قدرت های مختلف در بازار وجود دارد، از کوچکترین (با کمتر از 3 کیلو وات) تا تجهیزات بزرگتر (با بیش از 20 کیلو وات)، مخصوص مصارف صنعتی. معمولا توان بر حسب کیلوولت آمپر کیلوولت آمپر ) محاسبه و نشان داده می شود. برای محاسبه توان بر حسب کیلووات کیلووات ) فقط کافی است مقدار بر حسب kVA را در ضریب توان ضرب کنیم که معمولاً 0.8 است. به عنوان مثال، یک ژنراتور 5 KVA با 4 کیلو وات (5 x 0.8 = 4) مطابقت دارد.

توان بر حسب کیلو وات = توان بر حسب کیلو ولت آمپر x ضریب توان (0.8)

    6. کشور سازنده، مواد و مارک ها

  • کشور سازنده
    مانند بسیاری از محصولات دیگر، کشور تولید کننده ژنراتور الکتریکی یک شاخص عالی برای کیفیت است، جنبه مهمی که اغلب نادیده گرفته می شود یا حتی نادیده گرفته می شود. به عنوان مثال، یک محصول چینی از نظر کیفیت اجزای داخلی، مونتاژ و مواد از یک محصول ایتالیایی یا آلمانی پایین تر است.
  • مواد
    هنگام انتخاب ژنراتور، ما باید کیفیت مواد مورد استفاده برای ساخت آن را نیز در نظر بگیریم، به خصوص اگر بدانیم که در فضای باز از آن استفاده می شود. تجهیزات ساخته شده با مواد خوب، که تقریباً مطمئناً مقاومت بالایی در برابر اکسیداسیون خواهند داشت، بدون شک مترادف با کیفیت، ایمنی و تعهد از سوی سازندگان است.
  • برندها
    ممکن است بی اهمیت به نظر برسد، اما ارزش تکرار را دارد: یک برند همیشه مترادف با قابلیت اطمینان نیست، اما این نیز درست است که تجهیزات تولید شده توسط شرکتی با سال ها تجربه در این بخش تقریباً مطمئناً “لمس خاصی” خواهند داشت. دلیل ساده است: برندی که سال‌ها در یک بخش خاص فعالیت می‌کند، دارای تجربه و دانشی از نیازهای مصرف‌کننده است که به اندازه کافی بالاست تا امکان ساخت تجهیزات با کیفیت، مطابق با استانداردهای مورد نیاز بازار را فراهم کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

7. تک فاز یا سه فاز

از جمله عناصری که هنگام انتخاب مجموعه ژنراتور باید در نظر گرفته شود، ولتاژ است که همانطور که در پاراگراف های قبل توضیح دادیم می تواند: تک فاز یا سه فاز باشد. تک فاز عمدتاً در منازل مورد استفاده قرار می گیرد، در حالی که سه فاز دارای حرفه حرفه ای-صنعتی تر است و حداکثر 380-400 ولت را تامین می کند و دقیقاً در شرایطی استفاده می شود که نیاز به برق رسانی به ماشین آلات با جذب برابر است. یا بیشتر از 6 کیلو وات[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]همانطور که در بالا توضیح داده شد، در حالی که یک ژنراتور تک فاز نمی تواند به عنوان یک ژنراتور سه فاز استفاده شود، یک ژنراتور سه فاز می تواند کار یک ژنراتور تک فاز را انجام دهد، اما با کاهش 1/3 از توان کاری خود.

به عنوان مثال: یک ژنراتور سه فاز 6 کیلو وات می تواند به صورت تک فاز نیز کار کند، اما با توان 2 کیلووات و نه 6 کیلووات، همانطور که ممکن است به اشتباه تصور شود.

    8. سکوت و سر و صدا

یک جنبه بسیار مهم برای یک مجموعه ژنراتور، سطح سر و صدا است ، به ویژه اگر در محیط های خصوصی مانند خانه ها یا کاندومینیوم ها استفاده شود ، یا در تمام زمینه هایی که در آن قوانین بسیار سختگیرانه ای در مورد آلودگی صوتی وجود دارد. در تمام این موارد، تنها یک راه حل وجود دارد: استفاده از ژنراتور الکتریکی عایق صدا (یا بی صدا ) . ما به مجموعه‌های ژنراتور با موتورهای بی‌صدا و محافظ‌های عایق صوتی با کارایی بالا اشاره می‌کنیم که برای کاهش نویز آنها را احاطه کرده و در اگزوز و دینام باز می‌شوند.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]برخلاف مدل‌های غیر بی‌صدا، که برای استفاده‌های کوتاه‌تر مناسب هستند، ژنراتورهای بی‌صدا (یا فوق‌صدا) برای مصارف خانگی و برای تمام موقعیت‌هایی که استفاده طولانی‌مدت مورد نیاز است، توصیه می‌شود.
به عنوان یک نشانه، یک ژنراتور 2-3 کیلووات با 70 دسی بل کار می کند، همان سطح نویز یک مکالمه با صدای بلند.

برای جلوگیری از ناراحتی‌های ناخوشایند، به شما توصیه می‌کنیم همیشه از دسی‌بل تولید شده توسط ژنراتور خود آگاه باشید و همیشه مقررات شهرداری را در مورد انتشار صوتی و آلودگی صوتی که از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است، بررسی کنید.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

 ژنراتورهای برق بنزینی

  • بنزین ژنراتورهای بنزینی درمقایسه با انواع دیگرارزانتر و کمی کم صداتر هستند. آنها همچنین یک مزیت بزرگ دارند: شکل جمع و جور و وزن کمتر ، که حرکت را ساده می کند.
    عموماً قدرت کمتری نسبت به دیزل ژنراتورها دارند. آنها برای استفاده کوتاه مدت و گاه به گاه توصیه می شوند و اکثر مدل ها برق تک فاز را ارائه می دهند .
    نقطه قوت مدل های بنزینی درایو آنها است که در مقایسه با مدل های دیزلیبسیار ساده تر است.
    علاوه بر این، بنزین سوختی است که به راحتی در دسترس است، اگرچه گرانتر از گازوئیل است.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

.2 ژنراتورهای برق دیزلی

  • دیزل ژنراتورهای
    دیزلیبدون شک محبوب ترین تجهیزات موجود در بازار و پرکاربردترین آنها برای مصارف فشرده هستند. گازوئیل علاوه بر کاهش مصرف و در نتیجه کاهش هزینه‌های سوخت، زیست‌محیطی‌تر و ایمن‌تر است، زیرا نسبت به بنزین کمتر قابل اشتعال است. علاوه بر این واقعیت که یک دیزل ژنراتور می‌تواند در شرایط آب و هوایی سخت‌تر مشکلات درایو ایجاد کند، عیب بزرگ واقعی دیزل ژنراتورها دقیقاً صدای زیاد تولید شده است. در مقایسه با یک ژنراتور بنزینی، این مجموعه ژنراتورها کمتر بی صدا هستند
    و بنابراین با محدودیت های بیشتری از این منظر.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

3 ژنراتورهای الکتریکی LPG یا متان

  • LPG یا متان
    در سال‌های اخیر، ژنراتورهای الکتریکی که با LPG یا متان کار می‌کنند به تجهیزات پرکاربرد تبدیل شده‌اند . این نوع ژنراتور بسیار بی صدا، زیست محیطی و مقرون به صرفه است و برای تمام موقعیت هایی که می خواهید در صورت خاموشی یا عدم وجود اتصال برق، یک ژنراتور پشتیبان داشته باشید، توصیه می شود.
    برخلاف ژنراتورهای بنزینی یا دیزلی، همه آنهایی که با گاز طبیعی کار می‌کنند، مانند LPG یا متان، می‌توانند بدون ایجاد بوهای قوی کار کنند ، نمونه‌ای از مدل‌های ذکر شده در بالا.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10496″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

4 مجموعه ژنراتورهای فتوولتائیک

  • انرژی خورشیدی
    برای نتیجه گیری، اگر ما از انواع “سبز” هستیم و به حفاظت از محیط زیست بسیار توجه داریم، ژنراتورهای برق خورشیدی بهترین گزینه هستند. مجموعه ژنراتورهای فتوولتائیک را می توان به پنل های خورشیدی معمولی متصل کرد تاانرژی 100٪ تمیز و بسیار ارزان تر تولید کند .

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10497″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

10. محاسبه میزان مصرف یک دستگاه الکتریکی

 

برای دانستن قدرت راه اندازی موثر ماشین آلات خود، ما چهار راه حل ممکن داریم:

  • صفحه CE را مطابق با «حداکثر جذب» بخوانید .
  • راهنمای دستورالعمل را بخوانید ؛
  • استفاده از کنتور مصرف برق ( وات متر )؛
  • برای درخواست جزئیات در مورد جذب در مرحله شروع، با سازنده تماس بگیرید . در این صورت باید مشخص شود که تجهیزات توسط یک ژنراتور تغذیه خواهند شد.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

برای محاسبه توان مورد نیاز برای تغذیه تجهیزات خود ، باید یک محاسبه ساده انجام دهیم که برای هر دستگاه الکترونیکی مورد استفاده دو مقدار ایجاد می‌شود: مصرف و ضریب شروع . سپس این دو مقدار با هم ضرب می شوند تا قدرت مورد نیاز برای هر تیم به دست آید.

توان = مصرف تجهیزات x ضریب شروع

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10493″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

11. مکان های استفاده

 

قبل از خرید یک مجموعه ژنراتور، یک جنبه کلیدی دیگر وجود دارد که باید در نظر گرفته شود، یعنی محل استفاده از تجهیزات : کجا قرار می گیرد؟ آیا بسته به کاری که باید انجام دهید باید جابجا شوید یا در یک مکان خواهید ماند؟ چه نوع غذایی دارید؟ آیا شما خاموش هستید؟

به عنوان مثال، اگر یک ژنراتور ثابت داشته باشیم، باید آن را در مکانی خنک، خشک و دارای تهویه مناسب قرار دهیم.
همانطور که قبلاً توضیح دادیم، ژنراتورهای جریان دود خروجی از اگزوز ساطع می کنند و بنابراین، توصیه می شود آنها را در خارج از خانه قرار دهید و همچنین از پوشش هایی برای محافظت از آن در برابر عوامل جوی احتمالی استفاده کنید. از سوی دیگر، اگر تصمیم به استفاده از آن در داخل خانه داشته باشیم، باید نقطه ای را انتخاب کنیم که دارای تهویه کافی باشد، هم به طوری که ژنراتور بدون بروز حادثه در اثر گازهای متصاعد شده «تهویه» کند و هم از گرم شدن بیش از حد آن جلوگیری کند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”10492″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

آخرین چیزی که باید در نظر بگیرید نویز است . همانطور که در بالا ذکر شد، یک مجموعه ژنراتور که دارای نویز خاصی است یا در هر صورت، چنان صدایی تولید می کند که محله (منازل، مشاغل، بیمارستان ها، مدارس، ادارات و غیره) را مختل می کند یا بیش از دسی بل مجاز توسط قانون است (مثلاً). ، مقررات شهرداری)، قابل استفاده نیست. در این موارد، تنها راه حل استفاده از مدل های خاموش یا کم آلودگی صوتی است که قادر به جذب یا کاهش ارتعاشات و انتشارات صوتی ناشی از عملکرد ماشین آلات هستند.
در مورد ژنراتورهای برقی برای مصارف خانگی، ما آنهایی را با سطح نویز بین 55 تا 65 دسی بل توصیه می کنیم تا بتوان از آنها حتی در شب بدون ایجاد ناراحتی استفاده کرد.

در زیر یک جدول کوچک برای خلاصه کردن خصوصیات کلی که هر مدل بسته به محیطی که باید در آن کار کند باید داشته باشد آورده شده است:[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

12. ژنراتورهای الکتریکی تثبیت شده: اینورتر یا AVR

 

علاوه بر محل استفاده، داشتن ایده های روشن در مورد اینکه چه تجهیزاتی به ژنراتور ما متصل می شود ، مهم است . به عنوان مثال، اگر ژنراتور قرار باشد یک خانه ، یک کمپر را تغذیه کند ، به وضوح دارای بارهای حساس زیادی است، مانند تلویزیون، لوازم خانگی و دستگاه‌هایی که در معرض نوسانات برق خطرناک هستند که می‌توانند به آنها آسیب جدی وارد کنند یا آسیب ببینند.[/vc_column_text][vc_single_image image=”10491″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

12.1 ژنراتورهای برق اینورتر

  • ژنراتورهای برق اینورتر
    این نوع ژنراتور مناسب ترین گزینه برای به دست آوردن انرژی پایدار، ثابت و پاک ، اما مهمتر از همه بدون نوسانات ولتاژ است . جریان الکتریکی ساطع شده دارای شکل موج سینوسی (و در نتیجه کاملاً تثبیت شده) است، برای استفاده با تجهیزات پیچیده‌تر خانگی یا حرفه‌ای، مجهز به برد الکترونیکی (ابزار الکتریکی، رایانه، تلویزیون، لوازم خانگی و غیره) در کاروان‌ها مناسب است. ، قایق ها، غرفه ها یا در نمایشگاه ها و رویدادها.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10490″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

12.1 ژنراتورهای الکتریکی با AVR

  • ژنراتورهای الکتریکی با سیستم AVR سیستم
    AVR( تنظیم کننده ولتاژ خودکار )تنظیم کننده ولتاژ” نیز معروف است، برای مصارف رایج تر توصیه می شودو هدف آن این است که دستگاه را به طور مداوم و در بالاترین راندمان کار کند. این سیستم علاوه بر تضمین عملکرد صحیح دستگاه، طول مدت تجهیزات متصل را تضمین می کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

13. ژنراتور متفاوت

مجموعه ژنراتورها می توانند انواع مختلفی از راه اندازی داشته باشند: طناب ، برقی یا اتوماتیک .

  • راه انداز طناب و  مکانیزم
    راهاز طریق یک طناب که روی یک قرقره پیچیده شده و توسط فنر قفل می شود کار می کند. برای راه اندازی موتور لازم است طناب را با نیروی مناسب بکشید تا یک ضربه اولیه ایجاد شود که موتور را راه اندازی کند.

[/vc_column_text][vc_single_image image=”10489″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • استارت
    برقی در این حالت یک موتور استارت الکتریکی کوچک وجود دارد که برای چند ثانیه کار می کند تا زمانی که موتور به طور معمول شروع به کار کند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”10487″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][vc_column width=”1/2″][vc_single_image image=”10488″ img_size=”full” alignment=”center”][/vc_column][/vc_row][vc_row][vc_column][vc_column_text]

  • شروع خودکار AT S)
    برخی از ژنراتورها ممکن است یک شروع خودکار داشته باشند (بعضی مدل ها یکپارچه، برخی دیگر خارجی)، که معمولاً با حروف اولATS (سوئیچ انتقال خودکار) نشان داده می شود.
    این سیستم به ژنراتور برق اجازه می دهد تادر صورت قطع برق، بدون دخالت انسان، با استقلال کامل راه اندازی شود . در واقع به لطف سیستم ATS، می توانیم دستگاه خود را به شبکه عمومی وصل کنیم و به آن اجازه می دهیم حتی در صورت قطع برق راه اندازی شود. دقیقاً به همین دلیل، آنها به طور گسترده در خانه های با خطر قطع برق، در شرکت های نظارتی، در زیرزمین های با خطر سیل، در اتاق های سردخانه یا در شرایط اضطراری بالقوه استفاده می شوند.

[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای برقراری ارتباط با مشاور خرید با شماره های زیر تماس حاصل فرمایید.

روبین ماشین

ارائه انواع ادوات و موتور آلات کشاورزی، صنعتی و ساختمانی، انواع موتور پمپ، علفتراش ،اره موتوری، شمشاد زن، دروگر، سمپاش و انواع الکترو پمپ

دسترسی سریع

آدرس و ارتباط با ما

ساعت کاری فروشگاه

همه روزهای هفته به جز روزهای جمعه و تعطیلات در خدمت مشتریان عزیز هستیم.

خانه فروشگاهتماسارتباط با ما
×

Powered by WhatsApp Chat

× پشتیبانی انلاین